ГРАНІ-ТИЗДАТЕЛЬСТВО ГРАНИ-Т
Анастасія Крачковська про Евариста Ґалуа, Теодора Рузвельта, Енді Воргола, Михайла Дзиндру, Марґарет Тетчер«Казки Японії»Олесь Ільченко «Наші птахи»Іван Андрусяк «Зайчикова книжечка»Володимир Єшкілєв «Втеча майстра Пінзеля»«Ростам і Сохраб»«Казки Скандинавії»Леся Воронина «Прибулець з країни Нямликів»Ян Твардовський «Ще одна молитва»«По одному віршу ста поетів (1235 р.)»Олесь Ільченко «Пригоди динозавриків»Біблія «Для сімейного читання з коментарями та ілюстраціями»Вітаутас В. Ландсбергіс «Мишка Зіта»«Іоан Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення»«Українська графіка першої третини ХХ століття»Про тваринН.В. Гоголь «Петербургские повести»«Три казочки у в'язочку»Інна Волосевич «Про хлопчика»«Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря»Ніна Воскресенська «Владар Країни Бажань»Ярослав Грицак «Життя, смерть та інші неприємності»«Україна-Японія: дерев'яна архітектура»Олександр Макаров «Курс юного антиквара»


Розсилка новин

Підписатися на розсилку







Казкотерапія та гармонійний розвиток вашої дитини RSS

10 лютого, 2012

 

Не дарма М. Реріх називав казку «шифром людської душі», а Кларіса Пінкола Естес зазначала: «У казках є засоби, які можуть виправити чи відродити будь-яку втрачену душевну пружину». Адже саме казка в тій чи іншій формі супроводжує людину впродовж усього життя, допомагає її успішній соціалізації і ефективному засвоєнню життєвих уроків. Казкотерапевт Катерина Єгорушкіна ексклюзивно для читачів «Граней-Т» розповідає про лікувальні властивості казок.

Коли народилась казка?

Напевно тоді, коли народився світ. У давні часи за допомогою казки передавались важливі знання про світобудову, закони природи і людські стосунки. З часом ці знання набували все більш метафоричної форми, тож людям усе важче було їх осмислювати; натомість яскраві казкові образи і моделі людської поведінки закарбовувалися у підсвідомості.

Казка є набагато старшою, ніж психологія, але за силою свого впливу аж ніяк не поступається останній. Незважаючи на те, що казкотерапія є найдавнішим методом практичної психології, сам термін виник лише наприкінці ХХ століття.

казкотерапію вважають
найбільш м’яким методом психотерапії

Наразі казкотерапію вважають найбільш м’яким методом психотерапії; цей метод працює без обмежень (за віком, статтю тощо) і є надзвичайно ефективним. Особливо позитивні результати можна спостерігати в роботі з дітьми, для яких казка є найприроднішою мовою. Як ми знаємо, у ранньому віці в дітей переважає «правопівкульний» тип мислення. Відповідно, найважливіша для дитини інформація засвоюється через яскраві образи. І тому від батьків та вихователів залежить, які моделі поведінки й образи засвоїть дитина в ранньому віці і відповідно – за яким сценарієм розвиватиметься її подальше життя.

дитина засвоює знання про світ
через яскраві образи

Як працює казкотерапія?

Коли дитина проживає казку, відбувається утворення зв’язків між казковими подіями і поведінкою в реальному житті. Якщо батьки обговорюють із дитиною прочитані казки – життєві уроки швидше засвоюються, переходять в активний стан і сприяють подальшому гармонійному розвитку дитини та її успішній самореалізації. Якщо казки не обговорюються – відповідно життєві уроки та цінності засвоюються пасивно.

З якого віку починати читати казки?

казки можна читати вже з періоду внутрішньоутробного розвитку

 Уже з перших місяців зародження нового життя батьки можуть читати дитині казки. Доки триває внутрішньоутробний розвиток малюка, він звикає до спокійних і радісних голосів батьків, реагує на їхні емоції під час читання казок.

Після народження малюк також за допомогою казки звикає до голосів батьків і пов’язує процес розповіді казок зі спокійним сімейним заняттям. У такому ранньому віці сюжет казки може не мати особливого значення. Головне, щоб у ній присутні були певні ритмічні конструкції, повтори, звуконаслідування для кращого опанування дитиною рідної мови.

У віці 1,5-3 роки діти зазвичай починають говорити, тож казка може стати поштовхом до розвитку зв’язного мовлення, образного мислення та пізнавального інтересу. Через казку батьки також можуть допомогти своїй дитині розширити словниковий запас.

казка
є основною мовою дитини

У віці 3-4 років дитина вже розпізнає основні емоції, тож потребує казок із простими і яскравими сюжетами. На цьому етапі варто обговорювати в сімейному колі емоції героїв, їхню поведінку тощо.

У віці 4-6 років казка є основною мовою дитини. Тож якщо мама хоче нагодувати дитину чимось корисним, але не дуже смачним, а тато у свою чергу прагне навчити малюка збирати за собою іграшки – розкажіть казку, і питання вирішиться легше, ніж ви сподівалися.

Отже, протягом перших десяти років життя дитини казки є неодмінною складовою її світу, і від активності та спостережливості батьків залежить подальший розвиток дитини. А казкотерапія допоможе вчасно скоригувати поведінку дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити загальонолюдські цінності.

Катерина Єгорушкіна
філолог, казкотерапевт, письменниця




© 2006—2018 Видавництво «Грані-Т»
Телефон/факс:
+380 44  200-12-57 (58, 59)

Україна 02140, м. Київ, вул. Бориса Гмирі, 2, офіс 10.
Ел. пошта: office@grani-t.info
Повна контактна інформація