ГРАНІ-ТИЗДАТЕЛЬСТВО ГРАНИ-Т
Вітаутас В. Ландсбергіс «Мишка Зіта»«Українська графіка першої третини ХХ століття»Про тваринНіна Воскресенська «Владар Країни Бажань»Іван Андрусяк «Зайчикова книжечка»Ян Твардовський «Ще одна молитва»Інна Волосевич «Про хлопчика»Біблія «Для сімейного читання з коментарями та ілюстраціями»«По одному віршу ста поетів (1235 р.)»Леся Воронина «Прибулець з країни Нямликів»«Казки Скандинавії»Н.В. Гоголь «Петербургские повести»Олесь Ільченко «Наші птахи»«Іоан Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення»Володимир Єшкілєв «Втеча майстра Пінзеля»Олесь Ільченко «Пригоди динозавриків»Ярослав Грицак «Життя, смерть та інші неприємності»«Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря»Олександр Макаров «Курс юного антиквара»«Україна-Японія: дерев'яна архітектура»«Казки Японії»«Три казочки у в'язочку»Анастасія Крачковська про Евариста Ґалуа, Теодора Рузвельта, Енді Воргола, Михайла Дзиндру, Марґарет Тетчер«Ростам і Сохраб»


Розсилка новин

Підписатися на розсилку







Казкотерапія та гармонійний розвиток вашої дитини RSS

10 лютого, 2012

 

Не дарма М. Реріх називав казку «шифром людської душі», а Кларіса Пінкола Естес зазначала: «У казках є засоби, які можуть виправити чи відродити будь-яку втрачену душевну пружину». Адже саме казка в тій чи іншій формі супроводжує людину впродовж усього життя, допомагає її успішній соціалізації і ефективному засвоєнню життєвих уроків. Казкотерапевт Катерина Єгорушкіна ексклюзивно для читачів «Граней-Т» розповідає про лікувальні властивості казок.

Коли народилась казка?

Напевно тоді, коли народився світ. У давні часи за допомогою казки передавались важливі знання про світобудову, закони природи і людські стосунки. З часом ці знання набували все більш метафоричної форми, тож людям усе важче було їх осмислювати; натомість яскраві казкові образи і моделі людської поведінки закарбовувалися у підсвідомості.

Казка є набагато старшою, ніж психологія, але за силою свого впливу аж ніяк не поступається останній. Незважаючи на те, що казкотерапія є найдавнішим методом практичної психології, сам термін виник лише наприкінці ХХ століття.

казкотерапію вважають
найбільш м’яким методом психотерапії

Наразі казкотерапію вважають найбільш м’яким методом психотерапії; цей метод працює без обмежень (за віком, статтю тощо) і є надзвичайно ефективним. Особливо позитивні результати можна спостерігати в роботі з дітьми, для яких казка є найприроднішою мовою. Як ми знаємо, у ранньому віці в дітей переважає «правопівкульний» тип мислення. Відповідно, найважливіша для дитини інформація засвоюється через яскраві образи. І тому від батьків та вихователів залежить, які моделі поведінки й образи засвоїть дитина в ранньому віці і відповідно – за яким сценарієм розвиватиметься її подальше життя.

дитина засвоює знання про світ
через яскраві образи

Як працює казкотерапія?

Коли дитина проживає казку, відбувається утворення зв’язків між казковими подіями і поведінкою в реальному житті. Якщо батьки обговорюють із дитиною прочитані казки – життєві уроки швидше засвоюються, переходять в активний стан і сприяють подальшому гармонійному розвитку дитини та її успішній самореалізації. Якщо казки не обговорюються – відповідно життєві уроки та цінності засвоюються пасивно.

З якого віку починати читати казки?

казки можна читати вже з періоду внутрішньоутробного розвитку

 Уже з перших місяців зародження нового життя батьки можуть читати дитині казки. Доки триває внутрішньоутробний розвиток малюка, він звикає до спокійних і радісних голосів батьків, реагує на їхні емоції під час читання казок.

Після народження малюк також за допомогою казки звикає до голосів батьків і пов’язує процес розповіді казок зі спокійним сімейним заняттям. У такому ранньому віці сюжет казки може не мати особливого значення. Головне, щоб у ній присутні були певні ритмічні конструкції, повтори, звуконаслідування для кращого опанування дитиною рідної мови.

У віці 1,5-3 роки діти зазвичай починають говорити, тож казка може стати поштовхом до розвитку зв’язного мовлення, образного мислення та пізнавального інтересу. Через казку батьки також можуть допомогти своїй дитині розширити словниковий запас.

казка
є основною мовою дитини

У віці 3-4 років дитина вже розпізнає основні емоції, тож потребує казок із простими і яскравими сюжетами. На цьому етапі варто обговорювати в сімейному колі емоції героїв, їхню поведінку тощо.

У віці 4-6 років казка є основною мовою дитини. Тож якщо мама хоче нагодувати дитину чимось корисним, але не дуже смачним, а тато у свою чергу прагне навчити малюка збирати за собою іграшки – розкажіть казку, і питання вирішиться легше, ніж ви сподівалися.

Отже, протягом перших десяти років життя дитини казки є неодмінною складовою її світу, і від активності та спостережливості батьків залежить подальший розвиток дитини. А казкотерапія допоможе вчасно скоригувати поведінку дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити загальонолюдські цінності.

Катерина Єгорушкіна
філолог, казкотерапевт, письменниця




© 2006—2019 Видавництво «Грані-Т»
Телефон/факс:
+380 44  200-12-57 (58, 59)

Україна 02140, м. Київ, вул. Бориса Гмирі, 2, офіс 10.
Ел. пошта: office@grani-t.info
Повна контактна інформація