ГРАНІ-ТИЗДАТЕЛЬСТВО ГРАНИ-Т
Олесь Ільченко «Наші птахи»Анастасія Крачковська про Евариста Ґалуа, Теодора Рузвельта, Енді Воргола, Михайла Дзиндру, Марґарет ТетчерОлександр Макаров «Курс юного антиквара»«По одному віршу ста поетів (1235 р.)»Про тваринН.В. Гоголь «Петербургские повести»Ян Твардовський «Ще одна молитва»«Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря»Інна Волосевич «Про хлопчика»Біблія «Для сімейного читання з коментарями та ілюстраціями»«Ростам і Сохраб»Ніна Воскресенська «Владар Країни Бажань»«Три казочки у в'язочку»«Україна-Японія: дерев'яна архітектура»Олесь Ільченко «Пригоди динозавриків»«Українська графіка першої третини ХХ століття»Вітаутас В. Ландсбергіс «Мишка Зіта»Іван Андрусяк «Зайчикова книжечка»Ярослав Грицак «Життя, смерть та інші неприємності»Володимир Єшкілєв «Втеча майстра Пінзеля»«Казки Скандинавії»Леся Воронина «Прибулець з країни Нямликів»«Казки Японії»«Іоан Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення»


Розсилка новин

Підписатися на розсилку







Готуємось до шкільних буднів разом з Івасем Бурундуком RSS

15 серпня, 2012

 

Напередодні нового навчального року прозова спроба Івана Андрусяка під назвою «Вісім днів із життя Бурундука» набуває ще більшої популярності. От і сьогодні з’явилась нова рецензія Юлії Мендель на цю веселу і водночас глибоку повість про шкільне буття шестикласника Івася Бондарука. Поспішайте, до кінця канікул залишилось 2 тижні, тож ви ще встигнете разом зі своїм школяриком насолодитись соковитою мовою письменника і підготуватися до зустрічі з однокласниками після літніх вакацій.

Ви пам’ятаєте свої учнівські будні? Чи згадуєте їх лише проводжаючи до школи свого малого школярика? А от Іван Андрусяк добре береже спогади про шкільне буття: як хотілося забити гол у рідній команді і стати героєм для всього класу, як дратувала ота задерихвістка, котрій ой-ой так бажалося сподобатись… І як вабило все невідоме, вірилося в містику і жадалося втілити легенду в життя.

Натомість, чи не мали ви якогось образливого прізвиська і чи завжди ставали героєм? Тепер згадуєте ваше власне ймення з усмішкою: це так мило і зовсім не прикро. А чи так само думали, коли були меншими? От і школяр Івась сильно обурюється, коли чує насмішкувате «Бурундук», замість справжнього, най і не вельми шляхетного, «Бондарук». І впевнено хоче все змінити. Його доросле рішення спочатку навіть вражає: якщо однокласники в мене списують, то хай ставлять у футбольну команду! Однак шантажем успіху не доб’єшся, якщо не вмієш грати у той самий футбол. От і наш Івась, замість перемоги у голлівудському стилі, з ганьбою покидає команду. А так хотілося довести… Та ще й знову ця задерихвістка.

Ба – і вдома жодної підтримки: замість очікуваного братика, мама принесла сестричку. Івась її, звісно, любить, але що візьмеш з дівчини. Таке дитяче гендерне протистояння – мов списане з життя. Головно – що розповідь у тонах іронії та гумору, з яких читач розуміє, що дорослий Івась до жінки ставитиметься з повагою.

Отак, загрузлий по вуха у справжніх проблемам Івась думи важкі думає. А в такій скрутній ситуації на допомогу може прийти (хто б подумав!) рідна бабуся! Атож, хто як не вона знає народні ліки від житейських негараздів. І ось воно – народне сказання про зніще, з якого вилупиться маленький дідько і виправлятиме всі ситуації.

Батько трьох дітей Іван Андрусяк добре знає, як вплести народний міф у дитячу реальність. Чергова прозова спроба поета більш ніж вдала: вона захоплива для школярів і весела для всієї родини. Образи дорослих дещо повчальні, письменник вимальовує натяками, якими б хотіла побачити сім’ю дитина: батька, що розуміє, коли треба змовчати, мудру бабусю.

Незірковий герой тим не менше не позбавлений впевненості в собі та напрочуд дорослої логіки. Заглянути в його світ – без популярності в однолітків, без «своєї» компанії, проте з домашніми проблемами – не завадить будь-кому. Це неначе набування мудрого досвіду, в якому обов’язкова підтримка, розуміння і віра в чудеса. Якщо ви не знаєте, на які проблеми звернути увагу, про що може думати ваш школяр, якими питаннями перейматися, Андрусяк дає поради: недарма повість входить до серії «Книготерапія».

Зрештою, надто моралізоване закінчення взагалі навряд зацікавить дитину: надто вже глибока філософія. Хоча школяр усе зрозуміє і з пригод повісті: що таке мета, як її досягати і на що варто заради неї наважитися. «Насправді способи, щоб було все й одразу, треба придумувати», – коротко скаже сам шкідливий письменник на зустрічі з «малявками». А вже деталі читайте у житті Бурундука, чи то тьху!… Івася Бондарука.

«Друг читача» 




© 2006—2017 Видавництво «Грані-Т»
Телефон/факс:
+380 44  200-12-57 (58, 59)

Україна 02140, м. Київ, вул. Бориса Гмирі, 2, офіс 10.
Ел. пошта: office@grani-t.info
Повна контактна інформація