ГРАНІ-ТИЗДАТЕЛЬСТВО ГРАНИ-Т
Інна Волосевич «Про хлопчика»«Казки Японії»Олесь Ільченко «Пригоди динозавриків»«Іоан Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення»Ніна Воскресенська «Владар Країни Бажань»«Українська графіка першої третини ХХ століття»Олесь Ільченко «Наші птахи»«Три казочки у в'язочку»Олександр Макаров «Курс юного антиквара»Іван Андрусяк «Зайчикова книжечка»Ян Твардовський «Ще одна молитва»Вітаутас В. Ландсбергіс «Мишка Зіта»«По одному віршу ста поетів (1235 р.)»«Казки Скандинавії»«Україна-Японія: дерев'яна архітектура»Н.В. Гоголь «Петербургские повести»Анастасія Крачковська про Евариста Ґалуа, Теодора Рузвельта, Енді Воргола, Михайла Дзиндру, Марґарет Тетчер«Ростам і Сохраб»Леся Воронина «Прибулець з країни Нямликів»Про тваринБіблія «Для сімейного читання з коментарями та ілюстраціями»«Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря»Володимир Єшкілєв «Втеча майстра Пінзеля»Ярослав Грицак «Життя, смерть та інші неприємності»


Розсилка новин

Підписатися на розсилку







Готуємось до шкільних буднів разом з Івасем Бурундуком RSS

15 серпня, 2012

 

Напередодні нового навчального року прозова спроба Івана Андрусяка під назвою «Вісім днів із життя Бурундука» набуває ще більшої популярності. От і сьогодні з’явилась нова рецензія Юлії Мендель на цю веселу і водночас глибоку повість про шкільне буття шестикласника Івася Бондарука. Поспішайте, до кінця канікул залишилось 2 тижні, тож ви ще встигнете разом зі своїм школяриком насолодитись соковитою мовою письменника і підготуватися до зустрічі з однокласниками після літніх вакацій.

Ви пам’ятаєте свої учнівські будні? Чи згадуєте їх лише проводжаючи до школи свого малого школярика? А от Іван Андрусяк добре береже спогади про шкільне буття: як хотілося забити гол у рідній команді і стати героєм для всього класу, як дратувала ота задерихвістка, котрій ой-ой так бажалося сподобатись… І як вабило все невідоме, вірилося в містику і жадалося втілити легенду в життя.

Натомість, чи не мали ви якогось образливого прізвиська і чи завжди ставали героєм? Тепер згадуєте ваше власне ймення з усмішкою: це так мило і зовсім не прикро. А чи так само думали, коли були меншими? От і школяр Івась сильно обурюється, коли чує насмішкувате «Бурундук», замість справжнього, най і не вельми шляхетного, «Бондарук». І впевнено хоче все змінити. Його доросле рішення спочатку навіть вражає: якщо однокласники в мене списують, то хай ставлять у футбольну команду! Однак шантажем успіху не доб’єшся, якщо не вмієш грати у той самий футбол. От і наш Івась, замість перемоги у голлівудському стилі, з ганьбою покидає команду. А так хотілося довести… Та ще й знову ця задерихвістка.

Ба – і вдома жодної підтримки: замість очікуваного братика, мама принесла сестричку. Івась її, звісно, любить, але що візьмеш з дівчини. Таке дитяче гендерне протистояння – мов списане з життя. Головно – що розповідь у тонах іронії та гумору, з яких читач розуміє, що дорослий Івась до жінки ставитиметься з повагою.

Отак, загрузлий по вуха у справжніх проблемам Івась думи важкі думає. А в такій скрутній ситуації на допомогу може прийти (хто б подумав!) рідна бабуся! Атож, хто як не вона знає народні ліки від житейських негараздів. І ось воно – народне сказання про зніще, з якого вилупиться маленький дідько і виправлятиме всі ситуації.

Батько трьох дітей Іван Андрусяк добре знає, як вплести народний міф у дитячу реальність. Чергова прозова спроба поета більш ніж вдала: вона захоплива для школярів і весела для всієї родини. Образи дорослих дещо повчальні, письменник вимальовує натяками, якими б хотіла побачити сім’ю дитина: батька, що розуміє, коли треба змовчати, мудру бабусю.

Незірковий герой тим не менше не позбавлений впевненості в собі та напрочуд дорослої логіки. Заглянути в його світ – без популярності в однолітків, без «своєї» компанії, проте з домашніми проблемами – не завадить будь-кому. Це неначе набування мудрого досвіду, в якому обов’язкова підтримка, розуміння і віра в чудеса. Якщо ви не знаєте, на які проблеми звернути увагу, про що може думати ваш школяр, якими питаннями перейматися, Андрусяк дає поради: недарма повість входить до серії «Книготерапія».

Зрештою, надто моралізоване закінчення взагалі навряд зацікавить дитину: надто вже глибока філософія. Хоча школяр усе зрозуміє і з пригод повісті: що таке мета, як її досягати і на що варто заради неї наважитися. «Насправді способи, щоб було все й одразу, треба придумувати», – коротко скаже сам шкідливий письменник на зустрічі з «малявками». А вже деталі читайте у житті Бурундука, чи то тьху!… Івася Бондарука.

«Друг читача» 




© 2006—2017 Видавництво «Грані-Т»
Телефон/факс:
+380 44  200-12-57 (58, 59)

Україна 02140, м. Київ, вул. Бориса Гмирі, 2, офіс 10.
Ел. пошта: office@grani-t.info
Повна контактна інформація